جزیره کامچاتکا؛ سرزمین آتش و یخ
نوشته شده توسط : مجله دلتا

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .

کامچاتکا  جایی است که آتش‌فشان‌های عظیم و یخ‌بندان همیشگی روسیه، تضادی عجیب و  نفس‌گیر را پدید می‌آورند. در این مطلب و در قالب تور مجازی، به کامچاتکا  سفر می‌کنیم.

جزیره کامچاتکا

شبه  جزیره کامچاتکا از مناطق شرقی روسیه است. این شبه جزیره از مناطق منزوی  کشور روسیه به‌حساب می‌آید. انزوای کامچاتکا، فضایی را برایش فراهم کرده تا  دور از دسترسی انسان و سایر بلایای طبیعی، حالتی بکر و بی‌نهایت جذاب را  برای خودش دست‌وپا کند. در شبه‌جزیره‌ کامچاتکا کوه‌های آتش‌فشانی بسیار  زیادی وجود دارد. کنارهم قرار گرفتن این کوه‌ها و چشمه‌های آب گرم همراه با  یخ‌بندان‌های همیشگی روسیه، فضایی به‌شدت متضاد و بکر را ایجاد کرده است.  همراه مجله دلتا باشید تا در این قسمت به کامچاتکا سفر کنیم و  از طبیعت بکر آن دیدن کنیم.

کامچاتکا

اگر  به‌دنبال یک منطقه‌ هیجان‌انگیز با انواع و اقسام قله‌های آتش‌فشانی  می‌گردید، کامچاتکا دقیقا همانجایی است که در جست‌وجوی آن بودید. این  سرزمین حدود ۱۰ درصد از تمامی کوه‌های آتش‌فشانی دنیا را میزبانی می‌کند!  حدود ۳۰۰ کوه آتش‌فشانی در این منطفه وجود دارد که تنها ۳۰ عدد از آن‌ها  فعال هستند. بکر بودن منطقه‌ی کامچاتکا، بستر پدید آمدن منظره‌هایی به‌شدت  زیبا را فراهم کرده است. منطقه‌ی اوزون یکی از مناطق به‌شدت زیبا و بکر  سرزمین کامچاتکا است.

جزیره کامچاتکا کامچاتکا

منطقه  اوزون ۴۰ هزار سال پیش در اثر فوران سایر چشمه‌های آتش‌فشانی دیگر پدید  آمده است. انفجارها و فوران‌های مختلف، ناحیه‌ی اوزون را شکل داده و  به‌چیزی که امروز می‌بینیم، تبدیل کرده است. تغییر و تحولات شیمایی فراوان  ناحیه‌ی اوزون، این سرزمین را به یک موزه‌ طبیعی تبدیل کرده است! جایی که  توریست‌ها با بازدید از آن، می‌توانند تاریخ طبیعت آن منطقه و شگفتی‌های آن  را با چشم خود مرور کنند!‌ علاوه بر این موارد، توریست‌ها می‌توانند از  چشمه‌های آب گرم منطقه اوزون استفاده کرده و یک آب‌تنی مفرح را تجربه کنند!

کامچاتکا

دریاچه‌  دالنی یکی دیگر از جاذبه‌های منطقه‌ی اوزون در شبه‌جزیره کامچاتکا است.  این دریاچه در قسمت شرقی این منطقه واقع شده است. دالنی یکی از بزرگ‌ترین  گودال‌های سرزمین اوزون با عمق ۱٫۶۵ کیلومتر را پر می‌کند! علاوه بر دالنی،  دریاچه‌ی بانوء نیز از دیگر دریاچه‌های بزرگ قسمت شرقی منطقه‌ی اوزون است.

کامچاتکا

بازدید از منطقه‌ کامچاتکای روسیه برای توریست‌ها و گردشگران سراسر دنیا، با محدودیت‌هایی خاص صورت می‌گیرد.  برخی از شرکت‌هایی که خدمات گردشگری ارائه ‌می‌کنند، تورهای ویژه با  هلیکوپتر را در دسترس مشتریان خود قرار می‌دهند!

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری مطلب “واقعیت هایی درباره روسیه که نمی دانستید” را بخوانید.

همچنین بخوانید:

واقعیت هایی درباره روسیه که نمی دانستید 

گردشگری در ایلام 

آشنایی با لار؛ شهر حلوا ! 

دریاچه توشن؛ تقابل جنگل و دریا 

کاروانسرای شرف؛ موزه آجرکاری ایران 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .







:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: